Nyhedsbrev nr. 14, marts 2021

Frivillige til børn og unge

Som I sikkert ved, så tilbyder vi også frivillige til børn og unge, som er uhelbredeligt syge i eget hjem. Tilbuddet gælder i hele Region Syddanmark og vi søger netop nu frivillige gerne i alderen 18-30 år, som har lyst til at gøre en forskel for et barn eller ungt menneske.

Når unge (teenagere) er uhelbredeligt syge, har de ofte brug for at møde et ”fremmed” menneske, der ser dem som en hel person. Et menneske, som ikke er ked af det eller unødigt bekymret, men blot ser den unge i situationen.

Og det er særligt til denne målgruppe, vi søger nye frivillige, da de ønsker en ung frivillig, som de kan dele deres tanker med eller måske se en film, sætte en drone op eller hvad de sammen har lyst til. Det er ikke afgørende, hvor den frivillige er bosat, så længe det eventuelt er muligt at komme til Syddanmark, i forbindelse med samværet.

Vi tilbyder introduktion til nye frivillige, ligesom der er obligatorisk supervision undervejs i forløbet.

Hvis du har lyst til at melde dig som frivillig eller høre mere, kan du kontakte vores koordinator Inge på 40 19 87 07